Mindenki látott már csodálatos, szép képeket magazinok címlapján, bomba nőkről, sztárokról, szépségekről. De valóban ilyen szépek-e, rájuk nem hat az idő, a kor? Lerántjuk a leplet!
Ennek jártunk utána.
Szerencsére baráti körünkben van egy lány, akinek a munkája a Photoshop retusálás, magazinok részére dolgozik egy ügynökségnél.
Detti, már 8 éve dolgozik az Adobe termékeivel, „csodára képesek” - mondja - „nincs az a ronda nő, akiből nem lehet a plug-in készlettel gyönyörűt varázsolni. A múltkor például a Shape számára kellett címlapfotót retusálnom, volt egy jó minőségű arckép – ezt az ügynökség egy foto bankból vásárolja a neten – de túl kövérkés volt az arca, nem stimmelt a szem színe, a szája, gyakorlatilag meg kellett plasztikáznom. Ezt orvosi módszerrel hetekig tartott volna, de én 3 óra alatt végeztem” mondja Detti büszkén.
"Érdekes, hogy az olvasók el is hiszik, amit látnak, bármit meg tudok tenni egy arccal, vagy tesstel, és az emberek beveszik. De nem csak beveszik, hanem olyanok akarnak lenni, szépek, fiatalok, soványak, úgymond tökéletesek, mert azt hiszik, hogy van ilyen, de nincs is" mondja Detti.
- Milyen munkákat kapsz?
"Gyakran kapok olyat, hogy tüntessem el az arcokról a bőrhibákat, cseréljek, vagy javítsak szemszínt, dögösre, igézőre, a ráncok eltüntetése már napi rutin. Van még a fogyasztás, ilyen gyorsan csak nálam lehet - nevet Detti - arcot, karokat, csípőt, derekat gyakran kell fogyasztanom. Megdöbbennétek, ha látnátok mennyit jelent" - Láttuk, hát tényleg keményen változtat a csaj.
"Hírességek, sztárok gyakran megfordulnak a monitoromon, fogszabályzás, fehérítés, ránctalanítás, felvarrás mind működik, fájdalom mentesen.
Emellett csodás melleket tudok varázsolni, olyan dekoltázst készítek, amit kérnek, deszkából nagymellűt, lógóból feszest. Dolgoztam már férfimagazinnak is" meséli Detti.
- Magadat is retusáltad már? kérdeztem.
„Hát persze – mondja nevetve – nézz meg az IWIW-en” Megnéztem, hát minden elismerésem, azonnali 10 pont! A nőnek és a művésznek. Mert ez már művészet.
Elindultunk egy kis vadászatra, és találtunk a retus műhelyek mélyén sztárokról olyan fényképeket, ahol meg van az eredeti és a kiadott változat is. Megdöbbentő.
És a leginkább az, hogy az emberek elhiszik, amit látnak a fotókon, azt, hogy Madonna még 50 évesen is fiatal, azt, hogy …. valóban szép, azt, hogy a smink ápol és eltakar.
Mert el akarják hinni, mert hisznek a szemüknek, mert hisznek a reklámoknak.
Az ember azt hiszi el, amit látni akar! Ha azt akarjuk látni, hogy ez-vagy az az arc, nő, test szép, akkor azt látjuk.
Erre épül a reklámipar, a szépségipar, a modellstudiók, és a csodálatos fogyasztó diéták.
Csak annyit mondhatunk, ne higgy a szemednek!
Alligator Team